Thursday, September 2, 2010

Perginya insan yg tersayang

Tarikh: 26/08/10 Bersamaan 16 Ramadhan
Hari: Khamis
Lokasi: Hospital Tampin
Jam: 1.15 pg

Aku d kejutkan dgn berita yg begitu sedih..aku sudah kehilangan insan yg bernama Tahir bin Mustafa iaitu atuk aku sendiri..

Pd mulanye atuk aku d msukan wad kerana tidak sedarkan diri..mengikut laporan yg aku terima dr nenek...nenek aku ckp kaki n pingang die mula membekak..tp aku x pasti tahap mne kebenaran cerita itu..cuma aku berdoa supaya atuk aku cpt sembuh, cume mak aku ckp nurse kt hopital 2 ckp kne ready jelah..aku rase mcm x sedp ati..aku mintak sempat aku nk jmpe die balik raya nanti

Tapi ape kan daya..die telah meningalkan kami semua dgn hembusan nafas yg terakhir d pangkuan nenek aku, Pakteh & family...time 2 aku dh lena tido tp otak sentiasa ligat memikirkan atuk..tanpa ku sangka mak call aku jam 2pg..aku terus tersentak bngun dgn kesedihan..pilu rase ati bile die dh xde..

Aku redha dgn ketentuan Tuhan..die pegi d bulan yg mulia & hari yg indah..biarkanlah die pegi dr menangung kesakitan yg selama nie die tahan..dh bertahun2 die sakit tp keadaan die stabil..cume kali nie Allah lebih syg kan die..walaupon menangis air mata darah sekali pon..pasti ia xkan kembali lg..seluruh keluarga berasa sedih tp mereka trime dgn redha krn mereka sudh tau atuk aku dh lame sakit..cume aku agk terkilan coz x sempat nk jmpe die buat kali terakhir & mintak ampun pdnya..

Kite yg masih hidup nie..perlu teruskan hidup..yg pegi tetap pegi..kite hanya mampu berdoa semoga rohnya d tempat d kalangan org2 yg beriman..smoga rohnye juga d cucuri rahmat..Amin

"Atuk..akk nk mintak maaf jika selama nie akk ade sakitkan ati atuk or kasar bhasa dgn atuk slame nie..akk tau..akk adalah harapan atuk..tp akk x mampu nk jd yg terbaik tuk atuk..Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin tuk..ampunkan dosa2 akk pd atuk selama nie..akk syg atuk"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...